SZKOLENIE FLIP BLENDED LEARNING

Poznaj metodę FBL, opanuj umiejętności i wykorzystaj technologię aby stworzy nowa atrakcyjną przestrzeń do wspólnej nauki. Przestrzeń w której jest mniej nauczania, a więcej uczenia się. Przestań w której to uczniowie czy studenci biorą odpowiedzialność za swoją wiedzę i osiągają dzięki temu konkretne rezultaty

Udział w szkoleniu pozwoli Ci pozyskać wiedze i nabyć konkretne umiejętność które pomogą Ci

  • Zmienić podejście do nauczania
  • przeformować zajęcia i lekcje w taki sposób aby uczniowi czy studenci aktywnie w niej uczestniczyli a nie pasywnie słuchali
  • wykorzystać najnowsze technologię i metody (w tym sztuczną inteligencję) aby skutecznie  przekazywać i weryfikować więdze
  • wykorzystać najnowsze narzędzie cyfrowe aby  ułatwić sobie pracę oraz spowodować że lekcje czy zajęcia będą bardziej atrakcyjne

DLACZEGO STWORZYLIŚMY I Z TAKĄ PASJĄ WDRAŻAMY PROGRAM FBL?

Od wielu lat pracujemy z Uczelniami i szkołami w Polsce, dzieląc się naszą wiedzą i umiejętnościami poprzez
prowadzenie szkoleń dla kadry dydaktycznej oraz naukowo-dydaktycznej. Wielokrotnie, podczas szkoleń
słyszeliśmy od uczestników, jak wielkim problemem jest małe zaangażowanie uczniów czy studentów w pracę na
zajęciach, jak wielki wysiłek wkładają nauczyciele czy wykładowcy w przygotowanie zajęć i ich prowadzenie, a
efekty nie zawsze są na zadowalającym poziomie, przez co coraz częściej czują się zmęczeni, zniechęceni,
wypaleni.
Po doświadczeniach pandemii zdaliśmy sobie sprawę, jak wiele metod i narzędzi istnieje, które z powodzeniem
można wykorzystać do skuteczniejszego nauczania i uczenia się, a które w tradycyjnym modelu prowadzenia zajęć
były niezagospodarowane.
Gromadząc nasza widzę, doświadczenie naszej kadry trenerskiej oraz dobre praktyki naszych partnerów
wybraliśmy to co jest sprawdzone i skuteczne. Sięgnęliśmy do prekursorów metody FBL, kanadyjskiej uczelni BCIT,
dostosowaliśmy program do naszych, polskich realiów i teraz z pasją dzielimy się programem i wdrażamy go w
polskich szkołach i uczelniach.

PARTNER MERYTORYCZNY BCIT Vancouver

POZNAJ REKOMENDACJE PRZYKŁADOWEGO WDROŻENIA FBL NA AWF W WARSZAWIE

 

„Współpraca z Instytutem Innowacyjnej Edukacji przebiegła wzorcowo. Szkolenia zostały zrealizowane na najwyższym poziomie zarówno merytorycznym jak i organizacyjnym. Jesteśmy pod wrażeniem otwartości i zaangażowania trenerów, praktycznego aspektu szkolenia Flip Blended Learning i dostosowania go pod indywidualne potrzeby Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Jesteśmy przekonani, że zdobyta wiedza, umiejętności i poznane narzędzia pozwolą na wzbogacenie warsztatu pracy i uatrakcyjnienie prowadzonych przez naszych pracowników zajęć.”

„Instytut Innowacyjnej Edukacji realizował dla AWF w Warszawie cykl certyfikowanych szkoleń skierowanych do kadry dydaktycznej z zakresu innowacyjnych metod dydaktycznych w oparciu o metodologię FBL. Zdecydowanie rekomenduję współpracę z IIE jako niezawodnym partnerem i wykonawcą, którego doświadczenie, profesjonalizm i zaangażowanie przekładają się na sukces naszych projektów edukacyjnych.”

prof. dyr hab Ida Wyszomirska
Prorektor ds. studenckich i kształcenia AWF Warszawa

Specjalizujemy się w programach dedykowanych
dla uczelni i szkół, które realizujemy w ustalonym
wspólnie miejscu i czasie.

Oferujemy również szkolenia otwarte – to jedyna okazja
by wziąć udział w programie zarezerwowanym dla
większych organizacji.

Czy szkolenie FBL jest dla Ciebie?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Zapraszamy na szkolenie z FBL

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

PROGRAM TO FBL KOMPLEKSOWA ODPOWIEDŹ NA WSPÓLCZESNE PROBLEMY EDUKACJI

Podczas szkolenia poczujesz w praktyce siłę i skuteczność metody FBL wcielając się w rolę i przechodząc drogę od zachwyconego zajęciami ucznia/ studenta, do roli skutecznego nauczyciela/ wykładowcy FBL. Na szkoleniu będziesz w pełni zaopiekowany

DZIAŁAMY NA 3 POZIOMACH ODPOWIADAJĄC NA KONKRETNE PROBLEMY NAUCZYCIELA/WYKŁADOWCY

Zmiana

Zmiana jest stałą częścią rozwoju.
Ale sama zmiana się zmieniła, przyśpieszyła
i staje się nieobliczalna. W tym nowym świecie
na nowo potrzeba określić ramy edukacji – tego co
i jak robimy na uczelniach i w szkołach. Wypracować
zwinny model dla uczelni i szkoły podnoszący
rezyliencję na zmiany cywilizacyjne.

METODOLOGIA

Nauczymy Cię sprawdzonej metodologii
BOPPPS, która sprawi, że Twoje zajęcia
będą angażujące i skuteczne, a uczniowie
czy studenci nie będą mogli się ich doczekać.
Sam będziesz pracował mniej, ale skuteczniej.

NARZEDZIA

Nauczymy Cię wykorzystywać narzędzia
cyfrowe i cyfrową technologię, ale również
gotowe scenariusze zajęć offline, które
rozwijają praktyczne umiejętności niezależnie
od przedmiotu czy kierunku studiów.

poznaj opinie absolwentów szkoleń fbl

Szkolenie faktycznie z innowacyjnej edukacji. Bardzo dużo informacji o technologiach w edukacji, praktyczne ćwiczenia, dużo refleksji na temat roli nauczyciela. Dydaktyka uczenia zmienia się, bo zmieniają się pokolenia, ich oczekiwania, rola którą chcą pełnić w relacji z nauczycielem. I bardzo dobrze, bo w takich okolicznościach uczenie się od siebie jest naturalne, rozwija się nauczyciel rozwija się uczeń. Coś, co jednak pozostaje stałe i niezmienne w edukacji, to wrażliwość na siebie, szacunek, relacja i cierpliwość, zawsze były i są potrzebne żeby się uczyć i nauczać
DR HAB. JOANNA FEMIAK
Akademia Wychowania Fizycznego W Warszawie
Bardzo dobrze prowadzone zajęcia, duży plus dla świetnie przygotowanych prowadzących! Ogrom nowej wiedzy do wykorzystania w dydaktyce
MGR KAROL JASKULSKI
Akademia Wychowania Fizycznego W Warszawie
Gratuluję - perfekcyjnie przeprowadzona konferencja, bardzo dobra organizacja i kontakt, profesjonalnie przygotowana kampania w wielu kanałach komunikacyjnych. Atrakcyjne i inspirujące treści. Chętnie wezmę udział w kolejnych wydarzeniach online lub stacjonarnie
MGR ANNA NOWAK-KOWALSKA
Uniwersytet Ekonomiczny We Wrocławiu
Uczestniczyłem w szkoleniu FBL organizowanym przez Instytut Innowacyjnej Edukacji i jestem bardzo zadowolony z tej decyzji. Szkolenie było doskonale dopasowane do moich potrzeb i możliwości. Zajęcia odbywały się w formule online, co było bardzo wygodne dla osób pracujących. Szkolenie było prowadzone w tej samej metodologii, którą poznawaliśmy, co sprawiło, że nauka była naturalna i spójna. Poznałem wiele narzędzi i praktyk, które pomogły mi uatrakcyjnić moje szkolenia i lekcje. Spotkałem się z fantastycznymi ludźmi z różnych dziedzin i poziomów edukacji, z którymi wymieniałem się wiedzą i doświadczeniami. Prowadzący byli profesjonalni, kompetentni i życzliwi. Stworzyli świetną atmosferę i dbali o nasz rozwój. Model FBL okazał się być bardzo skutecznym i prostym sposobem na zaplanowanie i przeprowadzenie szkoleń. Dowiedziałem się również o wielu innych ciekawostkach i dodatkach, które wzbogaciły moją wiedzę. Tempo szkolenia było odpowiednie dla mnie i uwzględniało moje potrzeby. Szkolenie FBL to doskonała propozycja dla każdego, kto chce się nauczyć nowoczesnego sposobu nauczania i pracy zdalnej. Polecam zarówno początkującym, jak i doświadczonym edukatorom
dr Maciej Gawlik
Leanspin

PROGRAM SZKOLENIA:

Zjazd 1 - 16h

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Nowa rola w nowoczesnej edukacji. Jak angażować uczestników w zajęcia.
Narzędzia/sposoby i motywacja:

  • wykład konwersatoryjny (VUCA/BANI)
  • budowanie zespołów samouczących się
  • praca w grupie opartej na metodzie projektu
  • metoda debaty oksfordzkiej
  • metoda metaplanu
  • wykład problemowy
  • tworzenie zajęć opartych na zasadach pracy kreatywnej i kreatywne rozwiązywania problemów
  • wprowadzenie do narzędzi cyfrowych i modułu e-lerningowego

PROGRAM SZKOLENIA:

Zjazd 2 - 16h

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Innowacyjne metody dydaktyczne – przykłady, założenia i met
odologia. Flip Blended Learning – założenia i metodologia:

  • omówienie części e-learningowej
  • metodologia BOPPPS
  • interaktywność nauki – reinforcement learning
  • zrozumieć podstawy tzw. authentic assessment w zastępst
    wie do tradycyjnych testów
  • planowanie ewaluacji i weryfikacji wiedzy
  • warsztat z pracy w metodologii BOPPPS
  • zarządzanie czasem w trybie Flip Blended Learning
  • narzędzia cyfrowe do wykorzystania w FBL

PROGRAM SZKOLENIA:

Zjazd 3 - 16h

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Flip Blended Learning w praktyce. prezentacja wypracowanych rozwiązań:

  • omówienie drugiej części e-learningowej
  • zaprezentowanie mini-lekcji i informacje zwrotne
  • projektowanie doświadczeń edukacyjnych ‘reinforcement

E-LEARNING

  • Przykłady wdrożeń metodologii FBL na przykładzie BCiT w
    Vancouver w Kanadzie – dobre praktyk
  • Know-how na temat sposobu przejścia
    z tradycyjnych metod nauczania na metody mieszane

METODOLOGIA PRACY

  • Praca online, e-learning
  • Czas trwania 52h
  • Grupa szkoleniowa do 16 osób
POZNAJ ZESPÓŁ EKSPERTÓW PROWADZĄCYCH ZAJĘCIA FBL

mgr Damian Godlewski

Opiekun merytoryczny w obszarze rozwoju osobistego i biznesu.
Członek zarządu Instytutu Innowacyjnej Edukacji, Dyrektor ds. szkoleń i sprzedaży. Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego, Wyższej Szkoły Bankowej, Polsko – Angielskiej Szkoły Trenerów, Szkoły Coachingu. Trener w obszarze rozwoju osobistego oraz sprzedaży. Prywatnie muzyk – gitarzysta, podróżnik i właściciel agencji muzycznej Eventia
Ekspert w zakresie projektów i funduszy unijnych przeznaczanych na realizację usług szkoleniowych.

dr inż. Michał Aibin

Opiekun merytoryczny kompetencji cyfrowych i informatyki. Współwłaściciel firmy CodeRunner. Absolwent Politechniki Wrocławskiej, obecnie Profesor w British Columbia Institute of Technology w Vancouver w Kanadzie. Prywatnie pasjonat jeździectwa.

Mentor wspierający zespół trenerów w obszarach ogólnej edukacji IT, programowania w językach Java, C++, R, baz danych oraz Javascript, a także zarządzania projektami w biznesie.

Miky Starky

Micha Szala

Trenerzy o programie FBL

Marcin

W programie FBL dla mnie bardzo cenne jest to, że uczestnicy zarówno doświadczają tej metody, sami
próbują w niej pracować w naszym szkoleniowym laboratorium oraz poznają teoretyczne założenia jej
skuteczności

mgr Damian Godlewski

W tym programie bardzo cenne jest dla mnie osobista podróż od planu do realizacji i osobista przemiana.

Miky Starky

Uzupełnić

Micha Szala

Uzupełnić

CO ZYSKUJESZ DZIĘKI UDZIALE W SZKOLENIU FB

  • Dostęp do innowacyjnej metodologii FLIP BLENDED LEARNING
  • 48 godzin praktycznych zajęć (3 weekendowe zjazdy
  • 4 godzin kursu na platformie e-learningowej
  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia FBL (po zdanym egzaminie)
  • Bezpośredni nadzór i wsparcie Trenera, który przeprowadzi Cię przez cały proces
  • Zajęcia praktyczne z „żywym” człowiekiem, jego myślami i emocjami – praca 1:1 oraz
    z grupą
  • Kilkanaście praktycznych narzędzi do wykorzystania w praktyce zaraz po
    zakończenia każdego zjazd
  • Możliwość doświadczenia angażującej i praktycznej edukacji online bez konieczności
    dojazdu do innego miasta i ponoszenia dodatkowych kosztów
  • Status absolwenta i możliwość udziału w wydarzeniach IIE na preferencyjnych
    warunkach

SZKOLENIA OTWARTE

Terminy najbliższego szkolenia
otwartego:

  • Zjazd 1 / online: 20-21.04.2024
  • Zjazd 2 / online: 11-12.05.2024
  • Zjazd 3 / online: 25-26.05.2024

SZKOLENIA DEDYKOWANE

Zorganizuj szkolenie dedykowane,
zamknięte dla szkoły lub uczelni, które
możemy zorganizować w dowolnym
terminie i czasie, dostosowanym do
potrzeby grupy.